LES ALUMNES DE QUÍMICA1 EXPERIMENTEM A L’ICIQ!

Les alumnes de 1r de Batxillerat de l’optativa de Química, van visitar l’ICIQ (Institut Català d’investigació Química) a Tarragona. Allí ens va rebre la Laia Pallejà, científica i investigadora d’aquest centre. En primer lloc, ens van fer una visita per tot l’institut i ens van explicar quins grups de recerca treballen a l’ICIQ i quines són les seves dues principals àrees d’investigació: catàlisi i energies renovables.
Després, vam anar a un dels seus laboratoris on vam poder posar en pràctica molts dels coneixements que treballem a l’aula. Van realitzar valoracions àcid-base, per determinar la concentració d’amoníac d’un afterbite; valoracions redox, per determinar la quantitat de iode al Betadine, van escriure missatges secrets amb tinta de iode, van mesurar el pH de diferents medicaments , van observar el poder protector d’algunes cremes solars sota la llum UV, el poder absorbent dels bolquers dels nadons, etc.
Les alumnes van passar una bona jornada, ja que van poder realitzar un munt de pràctiques amb productes farmacèutics que tenen a l’abast i tot això en un sol matí. De ben segur que repetirem l’any vinent!