L’ALUMNAT DE 4t DESCOBREIX LA QUÍMICA DEL DIA A DIA!

El passat mes, els alumnes de 4t de la ESO que cursen l’optativa de Física i Química varen visitar la URV a Tarragona per realitzar dos tallers sobre la Química de cada dia.

Primerament, els alumnes van assistir a una xerrada sobre el naixement de la indústria química i la seva importància a la nostra vida quotidiana.

Posteriorment, es van dividir en dos grups i cadascun d’ells va realitzar un taller relacionat amb la química del dia a dia:

D’una banda, part de l’alumnat va realitzar el taller “Les molècules més vives que mai”, on es varen realitzar diferents observacions al microscopi i es varen quantificar la presència de biomolècules als aliments.

D’altra banda, els altres alumnes van realitzar el taller “El reactiu limitant a la vida quotidiana”, on es varen fer diverses reaccions químiques diàries, com són la combustió d’una espelma, reaccions d’àcid-base entre el vinagre i el bicarbonat;…així com el per què de la formació de les bombolles de sabó a partir de la tensió superficial.

Va ser una jornada d’allò més interessant!