III JORNADA DE POTENCIACIÓ DE LA LITERATURA CATALANA

El 26 de febrer, les alumnes de 2n de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana van anar al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili per participar en aquesta jornada literària organitzada pel Departament de Filologia Catalana i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE).

La jornada va començar amb els parlaments de benvinguda i va continuar amb la conferència, a càrrec de la Dra. Montserrat Palau, sobre la novel·la prescriptiva Feliçment, jo soc una dona de Maria Aurèlia Capmany. Tot seguit, el Dr. Magí Sunyer va analitzar el poemari Visions & Cants de Joan Maragall.

Després d’esmorzar, vam continuar amb els tallers. Les nostres alumnes van participar en el taller Ja soc filòleg. I ara què? en el qual van poder interactuar amb joves filòlegs i informar-se de les sortides professionals del grau de Llengua i Literatura Catalanes. Seguidament, el professor Jordi Martí Font va impartir el taller A la poesia a través del hip-hop. En aquest taller vam aprendre d’on prové el hip-hop, la seva evolució i com molts grups dels Països Catalans han barrejat el hip-hop amb la tradició popular dels nostres poetes. Després vam cantar Excelsior de Joan Maragall sobre una base de hip-hop, i per finalitzar el taller, per grups, vam crear la nostra pròpia lletra. Havien de ser quartets de versos heptasíl·labs amb rima als versos parells. Aquest va ser el resultat:

Capital de la cultura,

de la pública venim,

les pijes ens fan fàstic,

de batxillerat ens arrepentim.

El vint-i-sis de febrer

a Tarragona hem anat

al Campus URV

amb les alumnes de BAT.

Amb en Ginebra hem parlat,

al Magí hem escoltat

i la Carme Oriol

l’acte ha presentat.

Per finalitzar aquesta jornada literària, l’alumnat del batxillerat artístic de l’Institut Narcís Oller de Valls ens va obsequiar amb l’espectacle La música de la poesia, on combinaren música, poesia i dansa.