ESTUDI PASOS – GASOL FOUNDATION

L’institut Andreu Nin participa en l’estudi  PASOS (Physical Activity, Sedentarism and Obesity in Spanish youth)

A finals del curs passat ens van oferir la possibilitat de participar en l’Estudi Pasos de la Fundació del Pau i Marc Gasol. Un estudi sobre la nutrició, l’activitat física i els hàbits saludables dels nens i adolescents d’entre 8 i 16 anys.

En aquest estudi han participat 245 centres educatius de les 17 comunitats autònomes amb un total de 3.803 nens. Es van fer 13 grups d’investigacions i on hi havia més de 50 investigadors. Al nostre centre van participar els alumnes de 2n d’ESO A, on durant una setmana van portar un acceleròmetre al canell per mesurar el nivell d’activitat física que realitzaven. A més a més van realitzar diverses enquestes per valorar els hàbits alimentaris, els hàbits esportius o els períodes de descans.

El passat dia 3 de setembre el nostre centre va estar present, junt a altres tres centres seleccionats, a la presentació del resultats preliminars de les dades que van recollir i analitzar en menys de 6 mesos. La premsa nacional ha fet un gran resó d’aquest resultats.

El resultat ha estat preocupant, ja que l’OMS recomana uns 60 minuts diaris d’activitat física diària i un 63,6% del grup de població analitzada NO compleix aquesta recomanació.

També s’ha analitzat que es fan servir més del necessari les pantalles, ordinadors i mòbils, fent que augmenti el sedentarisme dels joves. Això, juntament amb la mala nutrició, fa que hi hagi un augment de sobrepés i obesitat.

Aspecte curiós ha estat quan ens han mostrat que cal mesurar la circumferència abdominal més que no l’Índex de Massa Corporal (IMC) ja que aquesta dada demostra més el sobrepés.

Aprofitant que en Pau Gasol estava per la zona i que és ell el president de la fundació impulsora de l’estudi, es va fer la presentació dels resultats i ens va fer entrega d’un diploma de participació en l’estudi. L’experiència amb el Pau va ser molt positiva on va recomanar l’augment de les hores d’Educació Física escolar per conscienciar a la gent sobre la importància de la pràctica física i una bona nutrició per a la salut.

A continuació els mostrem el resultats preliminars de l’estudi.