1er CONCURS FOTOGRÀFIC ESCOLES VERDES DEL BAIX PENEDÈS

Al llarg d’aquesta primavera, cinc instituts del Baix Penedès que pertanyem al Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, hem dut a terme un Concurs Fotogràfic com a campanya d’apropament i sensibilització envers l’entorn proper.

Aquesta iniciativa, sorgida en els seminaris territorials d’Escoles Verdes, ha tingut com a objectius que l’alumnat i les famílies aprenguin a observar el seu entorn, a identificar tant les belleses com les problemàtiques ambientals i a ser-ne crítics. En aquest sentit s’han promogut dues categories de concurs: “Entorn natural del Baix Penedès” i “Fotodenúncia”.

Les fotografies dels finalistes de l’INS Andreu Nin que han passat a la fase final ha estat les següents:

FINALISTES INS ANDREU NIN CATEGORIA ENTORN NATURAL DEL BAIX PENEDÈS:

1er premi: Aisha Ajrif (2nA)

2n premi: Astrid Licona (2nB)

3r premi: Ying Wang (3rC)

FINALISTES INS ADREU NIN CATEGORIA FOTODENÚNCIA:

1er premi: Martina Ivern (1rA1)

2n premi. Pau Jiménez (3rC)

3r premi: Carla Tomé (1rA2)

En la fase final, on competien les sis fotografies finalistes dels cinc instituts participants del Baix Penedès, la fotografia de la Martina Ivern (1rA1) ha quedat 2a classificada en la categoria “Fotodenúncia”, empatada a punts amb la primera fotografia classificada i la d’Aisha Ajrif (2nA) ha quedat 3a classificada en la categoria “Entorn Natural”.

Des de la Comissió d’Escoles Verdes volem felicitar a tots els participants i, molt especialment, volem donar l’enhorabona als finalistes i guanyadors! L’entrega dels premis es realitzarà el proper dilluns dia 10 de juny en l’acte de cloenda de curs al teatre Àngel Guimerà.

Totes les fotografies participants estan exposades a la televisió del hall de l’edifici A del centre, aprofitant que avui, dia 5 de juny, és el Dia Mundial del Medi Ambient (DMMA).

El Dia del Medi Ambient pretén fomentar la sensibilització i l’acció a nivell mundial per a la protecció del nostre medi ambient.

Enguany, la lluita contra la contaminació de l’aire és la protagonista. El dia Mundial del Medi Ambient 2019 insta als governs, a la indústria, a les comunitats i als individus de tot el món a unir-se per explorar les solucions a aquest problema global a través de les energies renovables i les tecnologies sostenibles.