TEATRE MUSICAL, UN NOU PROJECTE A 2n. D’ESO

Des del departament de Ciències Socials incorporem aquest curs un nou projecte del professor Marco Pont, per a l’optativa de 2n ESO. Continuant amb el projecte CLIL (Content Language Integrated Learning). per a 2n ESO l’alumnat participa en un musical en llengua anglesa on ha d’interpretar un personatge, parlant i cantant en llengua anglesa. A més de ballar en totes les coreografies del musical, l’alumnat participa en part del procés de creació mitjançant improvisacions i la redacció de parts del guió de l’obra.

Aquest musical porta per títol: “Càsting”. Una productora anglesa localitzada a Londres convoca un càsting per tal de seleccionar actrius i actors per al musical que estan produint. Aquest any per problemes de pressupost es busquen actors i actrius amateurs. L’equip directiu del musical, totalment contrari a treballar amb amateurs, haurà de fer un gran esforç per fer que aquest grups d’actrius i actors amateurs puguin interpretar, ballar i cantar a un nivell professional. 

El musical combina moments a l’escenari on es fa el càsting i moments als vestuaris on aquests actors i actrius que van immigrar amb les seves famílies a Anglaterra fa un temps, es troben i comparteixen les seves dificultats per poder aconseguir una feina. Alguns d’ells es troben en situacions econòmiques familiars molt difícils que provoquen molt de neguit en aquest joves que busquen una oportunitat per a triomfar algun dia al West End de Londres.

La dramatització teatral permet a tot l’alumnat i en especial aquell que té necessitats educatives especials i intensives afrontar una sèrie d’activitats, rols i tasques que poden ajudar a reforçar la autoconfiança, i mobilitzar capacitats i habilitats per relacionar-se, expressar-se i gestionar conflictes a través de la cooperació i el diàleg. Per últim, però no menys important, el laboratori teatral ens permet treballar una competència personal i social de molta importància de la dimensió autoconeixement Competència 1. “Prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal”. A l’inici de cada sessió dediquem 5 minuts a fer un exercicis de Tai-chi molt senzills que ajuden a l’alumnat a ser conscient de si mateixos i desenvolupar estratègies per aprendre a asserenar-se de forma efectiva. Aquests exercicis permeten retrobar a l’alumnat amb la respiració abdominal que van realitzar de forma natural de molt petits. 

Departament de Ciències Socials