SomIA. La revista digital de l’Institut

Després d’uns anys d’inactivitat en aquest sentit, durant el curs passat es va posar en marxa el projecte de reactivar i renovar la revista de l’Institut. L’encàrrec de la coordinació es va fer a una professora amb experiència en el món editorial i es va obrir un procés participatiu de recollida d’idees per a les seccions i els continguts i també propostes per al nom de la nova revista, entre les quals va resultar escollida la de SomIA / Som Institut Alt-Foix.

La vocació inicial d’aquesta publicació és apropar a les famílies les activitats que es fan al centre, donant-hi visibilitat i concreció, facilitar un punt de trobada i de comunicació entre l’alumnat dels diferents nivells i generar compromís i autoexigència en tot el que sigui susceptible de sortir de l’aula i esdevenir publicable i públic.

El primer número es va presentar a finals del curs passat i ja contenia una vintena de seccions temàtiques, la majoria relacionades amb les diverses matèries educatives, així com informació de les activitats realitzades al centre i altres articles d’interès. La primera editorial incloïa la següent declaració d’intencions:

SomIA: una revista per ser vista i revista, visitada i revisada. Una revista en suport digital, multimèdia, redissenyada de dalt a baix i de baix a dalt, oberta a la participació de tota la comunitat i distribuïda a les persones i entitats de l’entorn. Un revista viva, oberta als canvis i a l’evolució, tant de continguts com en els aspectes formals.

Somia la revista: imagina com la vols i converteix-la en una realitat. SomIA, la revista.

Recentment s’ha publicat el segon número amb diversos articles en contra de la violència de gènere i una editorial, dedicada a “Igualtat i educació”, i que comença així:

En la nostra societat actual les desigualtats entre dones i homes i les discriminacions envers grups minoritzats formen part, malauradament, de la realitat quotidiana i, per tant, del procés de socialització d’infants i adolescents. Aquests, de manera inconscient, van construint una representació de la realitat que amaga prejudicis i falses creences, amb repercussions en les formes de relació de tota la societat.

Esperem que SomIA es consolidi, amb una periodicitat trimestral a partir d’ara, i compleixi amb escreix tots els objectius i expectatives que la nostra comunitat educativa hi ha posat. Us convidem a llegir-la, accedint a la secció corresponent del nostre web:

Revista SomIA