Primera promoció que acaba el Batxillerat

Després que el curs passat l’Institut de l’Alt Foix comencés a incloure l’etapa del Batxillerat en la seva oferta educativa, enguany ha finalitzat aquests estudis una primera promoció formada per vint-i-quatre alumnes, vint dels quals van aprovar-ho tot en la convocatòria de juny. Una part d’aquest alumnat ha optat per seguir els seus estudis accedint a cicles formatius de grau superior i la resta vol cursar graus universitaris per la qual cosa dotze alumnes es van presentar a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU).

Els resultats obtinguts en les Proves d’Accés a la Universitat, per part d’aquesta primera promoció de joves, han estat molt bons ja que hi ha hagut un 100 % d’aprovats i, a més, dos d’ells (Guillem Carol Raventós, de Guardiola, i Alba Neher Mestre, de Sant Martí) han obtingut la distinció en les PAU, que es concedeix als qui obtenen una nota mitjana de 9 o superior en les proves. Cal destacar la importància d’aquesta dada ja que només vuit alumnes de tota la comarca de l’Alt Penedès ho han aconseguit aquest 2017 (i només dos instituts de Vilafranca han tingut el mateix nombre d’alumnes amb aquesta distinció, tot i tenir molt més alumnat de Batxillerat que l’Institut de l’Alt Foix).

Per altra banda, l’alumnat que està seguint l’itinerari del Batxillerat a tres anys arribarà el curs vinent al final de l’etapa. Aquesta opció, que permet seguir aquests estudis a l’alumnat que prefereix estudiar menys matèries per curs, s’ofereix en molts pocs centres de Catalunya ja que implica uns ajustos organitzatius força complexos; en un centre petit, però, un nombre reduït d’alumnes té un pes més important que en un centre de grans dimensions i, per això, les necessitats d’aquest alumnat es tenen aquí més en compte.

Felicitem a tot l’alumnat d’aquesta primera promoció, que és qui té el mèrit principal d’aquests excel·lents resultats, i li desitgem molta sort en el seu futur acadèmic i professional.

(Publicat l’agost de 2017)