Arrenca el curs 17/18

Comença un nou curs a l’Institut (el dotzè, ja!) amb una renovació de l’equip directiu del centre, ara format pel Jordi del Barrio (director), la Laia Castejón (cap d’estudis), l’Anna Guàrdia (coordinadora pedagògica) i l’Alejandro Peiró (secretari). Es mantenen els grups del curs passat (quatre primers, tres segons, dos tercers i dos quarts d’ESO; un primer i un segon de Batxillerat) però els recursos humans es continuen ampliant i ara ja arriben a trenta-nou professores i professors, un educador social, un vetllador i tres persones d’administració i serveis. La gran majoria d’aquest personal continua del curs passat i gairebé tothom està arrelat al Penedès.

El tractament de la diversitat segueix sent, majoritàriament, mitjançant els grups heterogenis (alumnat de diferents característiques treballant junts en els mateixos agrupaments) però amb algunes excepcions (grups de reforç i de suport, nivells homogenis a 4t d’ESO, Batxillerat a tres anys) i altres recursos com el Pla Intensiu de Millora (per ajudar a l’alumnat que no va assolir les competències bàsiques a l’Educació primària) o l’Aula oberta (amb dues hores diàries d’activitats més pràctiques fora de l’aula). Finalment, la gran novetat d’aquest curs és la creació d’una USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial), també anomenada SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva), amb l’objectiu d’anar més enllà en la inclusió escolar.

L’estructura organitzativa del centre continua tenint dos eixos: una coordinació horitzontal per nivells (una coordinadora per cada curs de l’ESO i una per al Batxillerat) i una coordinació vertical per departaments (Lingüístic, Científic i Humanístic) i seminaris (deu en total). En el primer cas, les coordinadores de nivell es reuneixen setmanalment amb la coordinadora pedagògica per actualitzar i revisar el Pla d’Acció Tutorial i fer el seguiment de l’alumnat. Per altra banda els seminaris es reuneixen amb la mateixa freqüència per organitzar els aspectes didàctics i metodològics del seu àmbit de coneixement i els departaments assumiran enguany més protagonisme amb la creació d’una Comissió d’innovació on els caps de departament es trobaran cada setmana amb la cap d’estudis i el secretari per abordar el disseny i la implantació de nous projectes i millores pedagògiques al centre.

Esperem que el nou curs sigui un pas ferm cap a la consolidació de la trajectòria educativa de l’Institut de l’Alt Foix i permeti seguir obtenint els bons resultats dels darrers anys i millorar-los una mica més.

(Publicat el setembre de 2017)