Darreres activitats a l’Institut

Taller “A casa també parlem de pantalles”

El 20 de novembre va tenir lloc un taller per a les famílies a càrrec d’un tècnic del SAFAD (Servei d’Assessorament Familiar d’Alcohol i altres Drogues) per parlar de l’ús de pantalles. El SAFAD és un servei del Consell comarcal que fa prevenció, assessorament i intervencions en casos de consums problemàtics de diverses substàncies (tant si són legals com el tabac o l’alcohol com si no ho són), als quals s’ha afegit els últims anys l’ús intensiu d’aparells electrònics (mòbils, tauletes, ordinadors, videoconsoles) per part dels i les adolescents. A partir de dades estadístiques molt recents sobre l’ús d’aquestes tecnologies (tipus d’activitats que es fan segons l’edat i el sexe, ús compulsiu d’aquests aparells, conseqüències en les relacions familiars i també en els resultats acadèmics, etc.) i de les vivències i problemàtiques explicades per les famílies assistents, es va generar un diàleg molt interessant per desdramatitzar les situacions que són més normals del que es pot pensar, però també amb consells i orientacions per gestionar les situacions que poden ser més problemàtiques.

Xerrada de l’escriptor Roc Casagran

Uns dies més tard, el 28 de novembre, va tenir lloc a l’Institut una trobada del Club de Lectura de Sant Martí i d’alumnat de batxillerat del nostre centre amb l’escriptor Roc Casagran, autor de diverses obres entre les quals es troba “Ara que estem junts”, darrer llibre escollit per part del club de lectura i que també havia estat triat com a lectura obligatòria per a l’alumnat de l’Institut en cursos anteriors. Aquesta novel·la explica la separació de dos germans bessons per la guerra civil, amb una mirada diferent sobre l’exili i la vida al camp de refugiats d’Argelers, centrant en aquest context històric una història d’amor que serveix de fil narratiu de tot plegat. Davant d’una quarantena d’assistents, l’escriptor va explicar de manera molt propera la seva evolució com a creador i tot el procés seguit a l’hora de construir aquesta novel·la en particular: des de la tria dels noms dels personatges, les decisions compromeses per mantenir el rigor històric de l’obra i les estratègies per aconseguir l’empatia de les persones lectores amb els protagonistes de la trama. Posteriorment es va establir un col·loqui amb el públic en què es van confessar vivències personals molt semblants a les que apareixen en el text i també es van aclarir alguns detalls més del llibre.