Colònies i viatges

Del 12 al 14 de juny l’alumnat de 1r a 3r d’ESO va participar en les colònies de final de curs, fent la seva estada en diferents albergs i portant a terme diverses activitats per a la realització dels treballs de síntesi de cada curs:

• L’alumnat de 1r d’ESO va ser a Altafulla per fer activitats anomenades Tarraconensis, amb diverses visites (Tarraco romana, Vil·la dels Munts) i activitats (vols ser un ciutadà romà?, mosaics Barcino, Tarraco i Emporiae, brindis a Bacus,…)
  • L’alumnat de 2n d’ESO va anar a l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) on van fer un treball de síntesi en anglès sobre la vida a l’Edat mitjana: visites al monestir de Santes Creus, a la vila de Montblanc i a l’antic poble de l’Espluga i activitats com una justa medieval (gimcana per ser un bon cavaller), treballar en un scriptori medieval), brindis i dansa medieval o “suaràs com un pagès” (treballant amb la tecnologia medieval).
  • L’alumnat de 3r d’ESO va estar a Barcelona per realitzar el seu treball de síntesi sobre el Modernisme, amb visites al MNAC (la seva col·lecció modernista), la Sagrada Família (per conèixer els seus significats ocults), gimcana pel Parc Güell, cinema, improshow, jocs de nit, etc.

L’alumnat de 4t d’ESO, en canvi, va fer el seu viatge de fi d’etapa a Madrid durant la setmana anterior a les vacances de Pasqua. Van visitar diferents llocs de la ciutat (ruta dels Àustries, museus del Prado, Reina Sofia i casa natal de Cervantes) i dels voltants (Alcalà d’Henares, Toledo) i van fer diverses activitats (parc del Retiro, musical Billy Elliot).

Finalment, l’alumnat de 1r de Batxillerat va fer del 28 de gener a l’1 de febrer el seu viatge de fi d’etapa (que no es fa a segon per poder preparar millor les proves d’accés a la Universitat) a Berlín, on es van combinar les visites turístiques amb algunes activitats del Projecte Buchenwald. Aquest projecte, que s’inicia a quart d’ESO, té com a objectius conservar la memòria històrica de la deportació republicana i prevenir i sensibilitzar contra el feixisme, per a la qual cosa es va visitar un camp de concentració amb l’acompanyament d’un guia local i de l’Amical Mauthausen.