Viatge final d’etapa de batxillerat a Berlín

La setmana del 23 al 27 de gener l’alumnat de 1r de Batxillerat va fer el viatge de final d’etapa a Berlín (aquesta activitat es realitza al primer curs ja que la densitat del calendari del segon i la preparació de les proves d’accés a la universitat no ho faria gens recomanable en aquest darrer curs). Els objectius de la part acadèmica del viatge eren quatre: visitar el Museu de Pèrgam, el Museu Nou, el camp de concentració de Sachsenhausen i algunes restes del Mur de Berlín.

Al Museu de Pèrgam vam veure la Porta d’Ixtar de Babilònia, el Codi d’Hammurabi, tauletes amb les primeres escriptures… Al Museu Nou vam poder observar el bust de Nefertiti i visitar la col·lecció d’estàtues troianes i la col·lecció egípcia. Al camp de Sachsenhausen vam aprendre a diferenciar un camp de concentració d’un d’extermini i com aborden la memòria històrica els països on les dictadures feixistes van ser derrotades. Finalment, amb les restes del mur, vam comprovar la dimensió humana de les tragèdies que impliquen les fronteres dures.

Memorial del mur de Berlín

Però no va ser tot visites culturals. L’alumnat va tenir estones lliures que va aprofitar per a passejar per la ciutat, anar de compres, dinar… És un petit repte personal fer tasques quotidianes en una ciutat estrangera i en un altre idioma, i és una gran experiència que guanya l’alumnat.

Joan Romaní, professor de Ciències socials