Preinscripció escolar 2019-20 ESO i Batxillerat

ESO

S’han de matricular al primer curs d’educació secundària obligatòria (ESO) els nens i nenes que compleixen 12 anys el 2019 (i els d’edat diferent a qui correspon acadèmicament iniciar aquesta etapa). Abans de fer la matrícula, per ser admès per primera vegada en un centre, en primer lloc cal fer la preinscripció, és a dir, presentar la sol·licitud d’admissió al centre.

Per fer la preinscripció cal presentar la sol·licitud i la documentació (només una sol·licitud per alumne en què constin els diversos centres per ordre de preferència). Posteriorment, s’haurà de fer la matrícula.

Cada centre educatiu informa del seu projecte educatiu, dels ensenyaments que imparteix, de les places de què disposa, de l’adscripció a altres centres, de si disposa de mitjans específics d’adaptació a determinades discapacitats dels alumnes, del règim de finançament, del caràcter propi del centre i de les activitats complementàries i serveis que ofereix.

Calendari de preinscripcions a l’ESO: del 29 de març al 9 d’abril de 2019.

Batxillerat

Els ensenyaments de batxillerat es cursen, generalment, entre els 16 i els 18 anys, però s’hi pot accedir a qualsevol edat, sempre que s’hagi obtingut el graduat en educació secundària obligatòria.

Cal presentar la sol·licitud de preinscripció per accedir al batxillerat:

• de qualsevol modalitat en un centre diferent del que s’està cursant l’ESO
  • de qualsevol modalitat si s’està cursant o s’ha cursat un cicle formatiu, encara que s’imparteixi en el mateix centre on s’està matriculat
  • si es prové d’un institut que no imparteix el batxillerat (si es demana plaça a l’institut al qual està adscrit, la sol·licitud és preferent per ser admès o admesa a qualsevol modalitat de batxillerat)

Calendari de preinscripcions al Batxillerat: del 14 al 21 de maig de 2019, ambdós inclosos.

Més informació:

Estudiar a Catalunya