Planning de treball

Continguts a treballar
ACTIVITATS
Arxius a lliurar
 Observació d’exemples de jocs de pistes fets amb Scratch  (no hi passeu més de 10 minuts!)
1. Preparant el joc de pistes Tria dels personatges i dels objectes

Control dels moviments del personatge

Visualització i posicionament dels objectes

  • Tria del personatge i dels vestits
  • Tria dels objectes
  • Moure el personatge
  • Definició de les posicions dels objectes i de la seva visibilitat
  • Definició del repte final
 nomequip_repte1

(correspon al m3repte11 que apareix a les instruccions)

 

2. Fem aparèixer i desaparèixer objectes

Creació d’escenaris

Situació dels objectes als escenaris

Visualització dels objectes als escenaris

  • Creació de l’escenari “inventari d’objectes”
  • Localització dels objectes als escenaris
  nomequip_repte2

(correspon al m3repte21 que apareix a les instruccions)

3. Objectes amunt i avall Desplaçar objectes endavant i endarrera

Pujar i baixar d’objectes

  • Mobilització dels objectes segons l’acció indicada pel personatge
  • Situació del personatge respecte dels objectes segons l’acció indicada
  nomequip_repte3

(correspon al m3repte31 que apareix a les instruccions)

4. Recollint pistes Recollir objectes de l’escenari i guardar-los

Utilitzar els objectes recollits per fer accions

Planificar les accions del repte final

  • Agafar objectes de l’escenari principal i portar-los a l’escenari “inventari”
  • Definició d’accions a realitzar en funció dels objectes recollits
  nomequip_repte4

(correspon al m3repte41 que apareix a les instruccions)

5. Plantegem missatges per resoldre Unir paraules en un missatge

Mostrar les lletres per separat d’un missatge

Comparar paraules

  • Crear missatges unint paraules
  • Treballar amb els caràcters d’una cadena
  • Comparar caràcters de cadenes
nomequip_repte5

(correspon al m3repte51 que apareix a les instruccions)

6. Llistes i més llistes Creació de llistes: de forma manual i automàtica

Consulta de llistes

  • Creació de llistes
  • Selecció d’elements d’una llista
  • Creació de missatges utilitzant els elements d’una llista
 nomequip_repte6

nomequip_repte4 (recuperat)

(correspon al m3repte71 i el m3repte41 que apareix a les instruccions)

7.Què més podem fer amb les llistes? Canvis d’elements a les llistes: afegir, esborrar

Cerca d’elements dins d’una llista

Ordenació dels elements d’una llista

  • Afegir elements a una llista automàticament de forma aleatòria
  • Cerca d’un element a una llista
  • Ordenar els elements d’una llista segons diferents criteris
 nomequip_repte7

(correspon al m3repte81)

8. Instruccions del joc, música i control de temps Control del temps

Instruccions del joc i ajudes

Afegir música al joc relacionada amb les accions

  • Utilització del cronòmetre
  • Definició de les instruccions del joc
  • Definició de les accions d’ajuda durant el joc
  • Inserció de música i sons relacionats amb les accions
 nomequip_repte4 (recuperat)

 

9. Acabant la feina… Revisió de la descripció del projecte

Programació del projecte

Aprofitar altres projectes i programes

Control del funcionament del projecte

  • Descripció final del projecte
  • Còpia de projectes i programes
  • Programació del projecte
 nomequip_jocdepistes (definitiu)
0. Presentem el joc de pistes i el valorem Com fer una presentació

Ens autoavaluem

En avaluem com a grup

  • Pautes per dur a terme la presentació del projecte
  • Coavaluació del grup
  • Autoavaluació dels alumnes
 Exposició oral del joc de pistes realitzat

Rúbrica de coavaluació

Rúbrica d’autoavaluació