Participació

Òrgans de participació

Funcionament de la Participació

Assemblea de classe

• Constitució d’assemblea (DOC: Com es fa una assemblea?)
  • Elecció dels delegats i delegades de grup-classe (DOC: Característiques i tasques del delegat)
  • Elecció de secretari i subdelegats temàtics (neteja i reciclatge, festes i activitats de dinamització de patis, projectes de l’alumnat, gènere, mediació, …)
  • Tractament dels temes del Consell (normes de convivència, reciclatge, festes, patis)

Consell de Delegats
Composat per delegats i delegades de tots els grups classe i els representants de l’alumnat al Consell Escolar.
Es realitzen almenys dos reunions ordinàries per trimestre segons el calendari que es fa arribar per correu a representants i tutors.

Dins el Consell es tracten aquests temes:

• Elecció d’un representant de cada curs o etapa (ESO, BTX, CFGM, CFGS) per formar la comissió permanent per:
    • Reunions urgents
    • Comunicació amb Direcció
    • Proposar temes per al Consell de delegats.
  • Formació de l’equip de Delegades i delegats 3D per coordinar els projectes de l’alumnat.
  • Formació del grup de voluntaris per assistir com a representants al Consell Intercentres organitzat pel Pla Educatiu d’Entorn.
  • Aprovació de les activitats de dinamització de patis del projecte “Pàgines grogues”.

Projectes

Delegats i delegades en 3D

Consisteix a formar alguns representants de l’alumnat per liderar processos participatius, i per reforçar la tasca del delegat i delegada com a interlocutor i dinamitzador de l’aula.

Es pretén fomentar el rol actiu de l’alumnat en la presa de decisions sobre els temes que li afecten. I sensibilitzar entorn les situacions de desigualtat a l’aula en les dinàmiques participatives.

Més informació: https://agora.xtec.cat/insalfonscostafreda/projectes/convivencia-participacio/delegats-i-delegades-en-3d/

Pàgines Grogues

Projecte propi de dinamització de patis, on alumnes voluntaris ofereixen tallers per a la resta d’alumnat durant les estones de pati.

Es pretén fomentar la convivència i augmentar el coneixement de la diversitat de capacitats de l’alumnat del centre.