Ens visita Catalunya informació

Ahir al matí ens va visitar Catalunya Informació, de l’espai Blog de mestres que s’emet de forma quinzenal. Blog de mestres són reportatges breus sobre experiències innovadores o singulars dutes a terme per escoles i instituts de tot el país.

Concretament, van venir a veure i a enregistrar com utilitzem les rúbriques d’avaluació a l’aula. Al centre, utilitzem aquestes rúbriques per avaluar als alumnes de forma competencial, per tal que els alumnes s’avaluïn entre ells (el que s’anomena coavaluació) i per tal que un alumne s’avaluï a ell mateix (el que s’anomena autoavaluació). Aquesta eina d’avaluació la utilitzem sempre en els projectes, però també dins de les matèries.

Els avantatges d’usar les rúbriques són nombrosos, però també és cert que pot arribar a ser molt complicat processar totes les respostes dels alumnes. Per això vam desenvolupar una aplicació informàtica, CoRubrics, que ens permet simplificar el procés i, per tant, utilitzar-les tot sovint.

Els periodistes que van venir van enregistrar com el professor explicava el procediment i com fèiem l’avaluació. Però també van entrevistar a alumnes i professors del centre. Encara no sabem el dia que emetran el programa, però així que ho sapiguem ho informarem.

catalunya_informacio