Els de 1r han anat d’excursió a Sant Llorenç

Aquest proppassat divendres 4 de novembre, els alumnes de 1r d’ESO van fer la seva primera sortida del curs. Dins de la matèria d’educació física vam realitzar una caminada d’uns 11 quilòmetres pel Parc Natural de Sant Llorenç. L’objectiu principal de la sortida era aprofitar les possibilitats de l’entorn proper per realitzar una activitat física a la natura, respectant i valorant el medi natural com a espai idoni per a la realització d’aquest tipus d’activitats en el temps de lleure.

L’excursió s’inicià a l’aparcament de l’Ermita de la Mare de Déu de les Arenes, al punt quilomètric 13 de la carretera en direcció a Sant Llorenç Savall. Vam pujar a l’Ermita del segle XI, ens vam deturar al Pi de les Quatre Besses, un dels arbres catalogats com a monumentals de Catalunya, vam continuar caminant fins arribar al Coll de Palomeres (563 m)i, recorrent la Serra del Bonaire, vam arribar a la punta de la Pedra d’Àguila (669m).

Vam esmorzar al Puig Gavatx (686m), vam descendir pel torrent fins arribar al Daví, una masia ben conservada i característica del paratge. Continuàrem baixant, passant per l’Ermita de Sant Pere de Mur i el Mas Dalmau, amb una fantàstica era que dóna caràcter a la masia.

El Parc de Sant Llorenç del Munt i la serra de l’Obac és un escenari on es desenvolupen infinitats de llegendes que van fer l’imaginari dels primers habitants d’aquesta regió. Amb la col·laboració del departament de català es va aprofitar l’entorn per llegir dues llegendes sobre la creu d’en Daví i el Mas Dalmau.

El temps ens va acompanyar i vam poder gaudir de la natura. Per sort, els alumnes van realitzar el recorregut sense dificultats.

Com és habitual, les famílies podeu veure totes les fotografies a la Zona de famílies.

santllorens_six_2