Tallers sobre afectivitat i sexualitat

Aquest matí els alumnes de 1r i 3r d’ESO han realitzat un taller sobre afectivitat i sexualitat, proposat des del PIDCES (Punt d’Informació i Dinamtizació en els Centres d’Educació Secundària) del municipi i que s’emmarca dins del Pla d’Acció Tutorial de l’institut.

D’una banda, el taller de 1r d’ESO, que s’ha realitzat per separat amb cada grup tutoria, ha abordat temes com ara què és l’adolescència i els canvis (tant físics com psicològics) que es produeixen, com és el nostre aparell genital, els estereotips de la nostra societat… els alumnes han reflexionat en petits grups i en gran grup, i tan tingut l’oportunitat de resoldre inquietuds relacionades amb la temàtica.

Pel què fa als grups de 3r d’ESO, amb un treball en parelles, petits grups i debat en rotllana, han tractat temes com les relacions afectives entre els nois i noies, el feminisme i el masclisme, l’orientació sexual… La impressió dels alumnes és que en general valoren molt positivament aquest tipus de tallers.