Sortides a Cotlliure i a Món Sant Benet

Ahir vam realitzar dues sortides simultànies. Els alumnes que fan l’optativa de Francès van anar a Cotlliure i els que fan les optatives de Cuina sense fogons i Vegetable garden project van anar a la Fundació Alícia, al món Sant Benet.

Els de Cotlliure van haver de matinar una mica més de l’habitual i, després de dues hores i mitges d’autocar, van arribar al centre de la població. Un cop allà, van fer una visita guiada al castell, on van poder veure les tres etapes importants de la història de la població: quan pertanyia als catalans, quan va passar a mans dels espanyols i, finalment, quan va passar a mans franceses.
Després va tocar practicar el francès. En grups, els alumnes van recórrer la població, parlant amb persones de diferents botigues i espais. Entre ells, van visitar la tomba d’Antonio Machado, que justament ahir se celebrava el 77 aniversari de la seva mort. Després de dinar, altre cop a l’autocar i tornada cap a Sant Quirze.

Els que van anar a la Fundació Alícia van sortir a l’hora habitual. Un cop a Món Sant Benet, van esmorzar i van realitzar un taller de cuina. El taller que van fer portava per títol Roda el món i torna al Born i va consistir en una primera part teòrica on les monitores els van explicar quins aliments es van introduir a casa nostra després del descobriment d’Amèrica, i viceversa. També els van explicar curiositats: per exemple, a l’inici de portar nous aliments a la península, els feien provar als presos per saber si eren bons; o bé que la xocolata inicialment se la prenien barrejada amb aigua i alguna espècie picant. Com han canviat les coses, per sort!
Després, dividits en grups, van elaborar la massa de la pizza, el sofregit de la mateixa i xocolata desfeta. Van esmicolar, tallar, coure, pelar, remenar, colar, rentar els estris… i finalment s’ho van cruspir tot!
Un cop finalitzat el taller van completar la sortida amb una excursioneta per l’entorn del Món Sant Benet, vorejant el riu Llobregat.

Com és habitual, les famílies podeu trobar les fotografies a la zona de famílies.

Cotlliure_SiX