Seguim amb Moviment Rectilini Uniforme

Ja hem començat projectes de franja a 4t d’ESO.

Una part de l’alumnat està fent el projecte: Ens catapultem! El repte és ser capaços de fer una catapulta i controlar el seu tir per poder superar una prova final. El primer dia ens en vam adonar que parlàvem de física però que ens faltava treballar terminologia científica relacionada amb Cinemàtica. Teníem algun concepte i ens faltava acabar de dominar el significat i connectar-lo! Comencem pel senzill, que hem vist que és poc natural: el moviment rectilini uniforme. L’intentem fer amb cotxes i això obliga a pensar i a dissenyar un experiment i a fer servir fulls de càlcul i a tornar a repetir-ho tot i a no tenir por dels resultats. Avui farem exercicis amb la llibreta i anirem començant a pensar amb com serà la catapulta. Tenim moltes setmanes i encara més feina per fer.

Una altre part de l’alumnat fa el projecte de Som empresaris. Simularem la creació d’una empresa, des de la idea inicial fins al disseny i producció d’un producte passant per l’estudi de costos i la previsió de beneficis. De moment, idees. De la història, recents i nostres. I tenim molt a tractar: introducció a l’economia, al disseny, als agents econòmics, als sistemes econòmics i finalment al món de l’empresa. Sempre amb l’òptica del pensament crític i amb domini de les matemàtiques per ser capaços de concretar el pla d’empresa.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *