Recta final dels primers projectes de 4t

Ens catapultem!

Els alumnes de 4t del projecte Ens catapultem! estan construint aquests dies les seves propostes de catapultes. Per fer-ho han hagut d’analitzar les variables que condicionen el tir parabòlic i crear la catapulta tenint-les en compte.

El repte no és només fer una catapulta, els ho posem més difícil i els desafiem: hauran de superar la prova final on hauran d’arribar a distàncies concretes, que definirem el professorat i que ells no sabran. Com ho aconseguiran? La setmana vinent han de fer proves i analitzar els llançaments experimentalment per fer prediccions. Segurament hauran d’incorporar propostes de millora.

A partir de l’estudi de les trajectòries, seran capaços de superar la prova final? Segur que sí! Us mantindrem informats.

Som empresaris

Els alumnes del projecte Som empresaris estan dissenyant les seves empreses i els seus productes. Tots ja tenen pesat un objecte a produir, però cal estudiar la competència, els costos laborals, els costos fixos… I també cal estar segurs que el producte serà d’interès pel públic. Per això estan realitzant un estudi de mercat, creant enquestes i estudiant les empreses de Sant Quirze.

La setmana que ve hauran de convèncer els companys que la seva empresa serà rendible en pocs anys i que val la pena invertir-hi. Ho aconseguiran?