Què és la tecnologia?

A la matèria de Tecnologia de 1r d’ESO hem dedicat bona part del trimestre a entendre què és la tecnologia i quin és el procés que cal seguir per construir un objecte tecnològic.

Molt sovint parlem de tecnologia però no és senzill definir-la. Muntar un moble d’IKEA és fer tecnologia? I inventar-se la recepta d’un pastís?

Un cop el concepte va quedar clar, els alumnes han après el procés de construcció d’un objecte tecnològic. I què millor que construint-ne un! Així que han hagut de fer un tamboret de cartró.

A partir d’una necessitat, que tots els alumne puguin arribar als botons del projector de l’aula, han buscat solucions, han avaluat els pros i els contres de cada una, han triat la que els ha semblat més adient, han fet el disseny (croquis, plànols, proves…) i l’han construït. A més, han documentat tot el procés.

Ja només ens falta fer l’avaluació, que la farem quan acabem el projecte trimestral, i proposar millores.

tamboret_six_2