Perfect lovers

Avui els alumnes de quart que estan fent el projecte de franja Lighting Fields han pogut apropar-se a la instal·lació artística a través d’un “tastet”- literal- de l’obra de l’artista cubà Fèlix González- Torres. Hem recreat l’obra “retrat d’en Ross” sota l’eslògan: “Pren un caramel i formaré part de tu”.

Al llarg de la sessió hem fet un recorregut entre significant i significat de l’art analitzant diferents pintures i instal·lacions de diversos moments i contextos de la història de l’art.

Hem tancat la sessió desmuntant l’aula per reflexionar a través d’una dinàmica grupal de construcció d’instal·lacions ràpides, amb mobiliari d’aula. Hem fet la nostra pròpia versió de l’obra del mateix artista: “Perfect lovers” aportant les nostres visions de l’amor i una reflexió al voltant del concepte de “poder”. Els i les alumnes han fet aportacions molt interessants.

Mentrestant, altres alumnes del projecte estaven al laboratori fent la dissecció d’ull. Després de fer conversa, d’escoltar-los ha quedat clar que no sabien massa res de com era el seu ull i com funcionava. I s’han hagut de descobrir per dins, mirant-se els ulls i entenent la seva anatomia més enllà de la mirada dels “lovers”. És una sessió que segur que recordaran sempre. Demà farem canvis de grups. I combinant la mirada artística i la científica d’aquí a dues setmanes sembrarem les propostes de productes finals. En tenim moltes ganes!