Després de les vacances, ens hem incorporat a la rutina de l’institut amb nous projectes d’àmbit.
Shakespeare in action!
En primer lloc, l’alumnat de 1r d’ESO està fent una immersió en l’època de Shakespeare. Com haureu deduït, es tracta del projecte de l’àmbit lingüístic. Volem que coneguin qui va ser i les característiques de l’època en què va viure, quines van ser les obres més famoses, la seva repercussió a nivell mundial i que, finalment, adaptin un fragment de The Tempest i l’escenfiquin, òbviament en anglès. De moment ens hem familiaritzat amb el tema de la teatralització de la mà de l’Alba i la Paula de Joventut de la Faràndula de Sabadell a qui volem donar les gràcies i, també, hem començat a llegir un text adaptat de l’obra que hauran d’interpretar.
Propera parada: sostenibilitat
Els nois i les noies de 2n d’ESO han començat el projecte de l’àmbit científicotecnològic en el que hauran d’analitzar l’institut des de diferents punts de vista per veure com n’és de sostenible i, fet això, presentar unes propostes sòlides al comitè ambiental format pels delegats/des verds/es i la coordinadora del projecte Sostenibilitat i Xarxa. Tenen al seu abast diferents instruments de mesura… però el temps passa i cal aprofitar-lo!
Ens adaptem
I finalment, l’alumnat de 3r està immers en el projecte Ens adaptem de l’àmbit artísticosocial en el que volen reflexionar sobre la discapacitat o la diversitat funcional i pensar què podem fer per millorar el dia a dia de les persones que ho tenen. Aquesta setmana han tingut la visita del Toni, un noi amb una discapacitat visual que està estudiant el Grau Superior de Música, acompanyat del seu tutor de l’ONCE. Amb el seu optimisme, ha trencat tòpics i estereotips i ens ha transmès que no hi ha barreres per practicar la música. També ens ha ensenyat les eines Braille que utilitza en el seu aprenentatge musical.