Fem una espigolada!

Dilluns passat, l’alumnat de 1r d’ESO de les optatives d’Hort i Cuina vam anar a fer una espigolada, que vol dir recollir aquell aliment que ha quedat a la planta perquè no complia amb les característiques necessàries (per exemple, era una hortalissa lletja, més petita de l’habitual..). L’activitat la vam fer amb l’entitat Espigoladors.

El primer que vam fer va ser anar al camp on hi havia carxofes plantades, al Parc Agrari del Baix Llobregat. Tots els alumnes vam fer parelles i trios per recollir-les. Plegats vam recollir uns 300 kg de carxofes que, tot seguit, les vam carregar a la furgoneta. Sabeu on van a parar? Una bona part va a entitats socials i, una altra, al seu obrador.

Després d’això, vam anar a visitar l’obrador d’Espigoladors, al Prat de Llobregat. Ens van explicar com fan diferents menjars amb verdures, hortalisses i fruites que espigolen. Ens vam separant en tres grups i mentre uns feien la visita els altres es quedaven a un parc del costat. Concretament, ens van explicar el procés de creació de paté de carxofa.

Finalment, quan tots els grups vam fer la visita a l’obrador, vam agafar l’autocar i vam tornar a l’institut. Va ser una excursió que ens va ensenyar coses necessàries. Va estar molt bé!

Redactora: Ada Gessé de 1r A