Futurs escriptores i escriptors?

A l’institut Salas i Xandri, des de l’àmbit lingüístic, promovem activitats relacionades amb la narració i la poesia, més enllà del dia a dia acadèmic.

A banda del 1r Concurs Artístic de Sant Jordi organitzat des del centre on hi havia, entre d’altres, la categoria literària, també incentivem la participació en d’altres concursos i/o esdeveniments.

La setmana passada vam enviar alguns treballs al Concurs de relats breus de l’Aquàrium de Barcelona, escrits per alguns alumnes que, de forma voluntària, s’hi van voler presentar. En aquesta ocasió, es tractava d’escriure un relat curt, en llengua catalana, relacionat amb el mar. Alguns dels nostres alumnes van agafar el mar com a escenari d’algun tràgic fet, o com a element ple de fascinació, entre d’altres.

També ens hem presentat al “7è premi literari de contes solidaris i poesia” organitzat per l’Ajuntament de Sant Quirze, la Biblioteca municipal i l’ONG Ateneu del món. Hi hem presentat algunes poesies en llengua castellana, participant a la categoria única, i contes solidaris repartits en les dues categories: de 10 a 12 anys i de 13 a 17. Més enllà de si guanyem o no, hem fet un treball de sensilibització a l’aula.

Per últim, al llarg d’aquests dies una petita comissió d’alumnes voluntaris ha estat elaborant el text de presentació del nostre institut a la site Les Morisques. Aquesta site es donarà a conèixer properament i ha estat una iniciativa del Centre de Recursos Pedagògics de Sabadell amb la finalitat de donar a conèixer i visualitzar el que fem els centres educatius del municipi.

I per anar fent boca, us avancem que el projecte de l’àmbit lingüístic del 3r trimestre també serà molt literari!