Fent de policia científica: ADN i electroforesi

Avui dins del projecte Genoma SQV de 4t ens ha visitat la Marta Rúbies. Ella ha estudiat biomedicina (grau en Ciències Biomèdiques) i actualment es dedica a l’estudi del càncer en un grup d’investigació de la UAB, Protein Kinases in Cancer Research. Ha explicat la seva feina als alumnes, focalitzant la mirada a nivell cel·lular. A més, ens ha ajudat a resoldre un crim. En aquest sentit, el Centre de Regulació Genòmica ens ha deixat una setmana un equip d’electroforesi, molt semblant al que utilitza la Marta al laboratori. Teníem 3 mostres de sang dels sospitosos i el de l’escena del crim. Ens calia identificar l’ADN de l’assassí, diferenciant la seva mostra d’altres sospitosos, a partir de l’electroforesi.

El temps ha passat volant i no hem pogut acabar de resoldre el misteri. Esperem, com a mínim, que avui els alumnes hagin pres consciència del rigor i la precisió que es necessita per treballar aquesta tècnica i de com funciona la recerca científica. Moltes gràcies, Marta, per les teves explicacions i per transmetre aquest entusiasme per la recerca científica!!!! I al CRG per oferir-nos el recurs.

Ara els alumnes poden afegir el mètode que han vist a la memòria que estan fent del projecte on, recordem, han de resoldre algun problema de SQV ajuntant coneixements d’arquitectura, de sostenibilitat i de genètica.