Fem sonar el nombre pi

Heu sentit com sona el nombre pi? A partir d’un treball conjunt entre Tecnologia, Matemàtiques i Música, els alumnes de 1r A l’han fet sonar.
Després de conèixer el nombre PI i les seves xifres decimals infinites des de Matemàtiques, Música va recollir-ho per estudiar les escales musicals. A cada xifra de pi, se li pot assignar una nota de l’escala de Do major (i en reservem una pels silencis). Per la durada, la solució més senzilla: fer-la aleatòria (negra, rodona o corxera).

A partir d’aquí, i aprofitant que a Tecnologia estem treballant la programació informàtica amb Scratch, els alumnes han creat el programa que fa tot el procés i produeixi els sons.

Lògicament, la melodia que obtenim no és especialment bonica, ja que no segueix cap harmonia. Però si que ens introdueix a la música aleatòria.

Podeu escoltar-ne un parell d’exemples a continuació:

Versió de Pau M. Versió d’Abril V.
Screenshot 2017-05-03 at 10.54.13 Screenshot 2017-05-03 at 11.05.02

pi-1343261_640