Darrers projectes de franja de 4t

Malgrat la situació de confinament en la que ens trobem, el centre segueix funcionant a distància. Per sort, ja estàvem totalment digitalitzat i per tant no ha estat massa complicat establir els mecanismes per seguir treballant.

Un exemple són els projectes de franja de 4t. Aquest dilluns hem fet canvi de projectes i hem començat ja els dos darrers projectes del curs. Uns quants alumnes han iniciat el projecte Ecosistemes HD i uns altres Ens endinsem en el Big data.

Alguns dels alumnes del projecte Ecosistemes HD han començat fent una visita virtual per l’Antàrtida. Sense sortir de casa han conegut una mica aquest ecosistema, a partir de fotografies en 360º. El seu producte final serà crear un fotoreportatge sobre la naturalesa que els envolta, utilitzant els coneixements en fotografia i en Ecologia que adquiriran durant el projecte.

Els alumnes del projecte Ens endinsem en el Big data han començat a entendre aquest concepte. Han vist que, en siguin conscients o no, el big data els envolta: quan naveguen per internet, quan utilitzen el mòbil o quan validen el bitllet del transport públic. El seu producte final serà fer un article periodísitc explicant utilitats reals del Big data, a partir del filtratge i anàlisi de dades obertes que diferents organismes ofereixen.