Comencem els darrers projectes d’àmbit del trimestre

Aquest dilluns vam començar els darrers projectes d’àmbit del trimestre. Els de 1r han començat el projecte artisticosocial Explorem Sant Quirze, el de 2n el projecte lingüístic Fem ràdio i els de 3r el projecte cientificotecnològic Made in SiX.

Explorem Sant Quirze

Durant dues setmanes, els alumnes hauran de realitzar l’encàrrec que han rebut: idear uns recorreguts, basats en el geocatxing, pels voltants de l’institut.

Hauran d’informar-se dels llocs més significatius del poble, sortir a fer-ne fotografies, planificar i provar itineraris i crear una web per tal que altres persones puguin fer el seu recorregut, etc. Tot un repte que els permetrà conèixer més el lloc on viuen, mentre adquireixen coneixements, habilitats i competències.

Fem ràdio

En aquesta ocasió, al llarg de poc més de dues setmanes, hauran de treballar per assolir el seu repte: crear un programa de ràdio per donar a conèixer el nostre institut als oients. Obtenir informació i processar-la, reconèixer els gèneres de text, produir textos escrits i orals, o bé emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa, són algunes de les competències específiques del nostre àmbit que treballarem aquests dies.

Made in SiX

Els alumnes tenen el repte de dissenyar i construir un envàs per un producte de perfumeria. Hauran d’estudiar formes, volums, àrees, materials… Però també hauran de vetllar perquè estèticament sigui un envàs atractiu i adreçat a un públic concret.