Avaluem els tamborets de 1r d’ESO

Aquest matí, els alumnes de 1r d’ESO A han avaluat el tamboret que han fet a la classe de Tecnologia. Dels 10 tamborets presentats, 9 eren de molt bona qualitat. Ha estat difícil decidir quin és el que es quedarà a l’aula, però el podeu veure a la fotografia del final de l’article. La setmana que ve serà el torn dels alumnes de 1r B.

Amb aquesta construcció els alumnes han seguit el que anomenem el procés tecnològic, és a dir, el procés que se segueix per construir qualsevol objecte tecnològic: a partir d’una necessitat, han buscat solucions, han avaluat els pros i els contres de cada una, han triat la que els ha semblat més adient, han fet el disseny (croquis, plànols…) i l’han construït. A més, han documentat tot el procés.

Avui hem fet la fase final, l’avaluació. De ben segur que si comencessin de nou els tamborets sortirien millor, ja que la tecnologia sempre ens permet trobar noves necessitats i millores. I aquest també ha estat un aprenentatge que han adquirit. El procés tecnològic no s’acaba mai, sempre podem trobar millores pels nostres objectes.