LES CAIXES NIU i ‘LIQUENCITY’

Aquests dos darrers dimecres, 16 i 23 de gener, el temps ens ha acompanyat i hem penjat les deu caixes niu d’ocells que va construir, a l’aula de tecnologia al mes de desembre, l’alumnat de 2n d’ESO del nostre Institut Escola. N’hem penjat dues a l’hort de l’Institut i vuit caixes més al Parc del Litoral.
Tornem a treballar amb l’AMB i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, un any més en aquest projecte. Pretenem conèixer i incrementar la diversitat d’ocells del nostre municipi. Al maig hi tornarem, al Parc del Litoral, a veure si els ocells han fet niu a les deu caixes.
D’altra banda, el projecte Liquencity consisteix a observar i fotografiar els líquens, que trobem als arbres de davant de l’Institut.
Aquests organismes vegetals, que són la simbiosi entre una alga i un fong, ens serveixen com a bioindicadors de la contaminació ambiental que hi ha al nostre municipi, ja que són molt sensibles a la contaminació.
Les fotografies que fem d’aquests líquens, les pengem a la plataforma virtual Natusfera, i serviran per a un estudi científic que s’està duent a terme a Madrid i Barcelona.
No hem trobat cap liquen, per tant som en una població deserta de líquens i amb una atmosfera molt contaminada de l’àrea metropolitana.