Visita Erasmus + de Professors Finesos

Una professora finesa de la ciutat de Rovaniemi ha visitat el nostre institut en el marc de la Beca Erasmus +, adjuntem el diàleg que hem tingut amb ella, els professors encarregats de les Relacions Internacionals, Marta Fernández i Salvador Isaac.

El passat divendres vam poder reunir-nos amb la professora d’intercanvi de l’Erasmus+ 2019/20 vinguda de Finlàndia i li vam realizar unes preguntes sobre la seva estada amb nosaltres.
A continuació l’entrevista realitzada:
JADE: Institut Vall d’Hebron. Em dic Jade i el meu company és Edgar. Avui tenim el plaer de presentar a la senyoreta…
VENTLA: Ventla.
JADE: Ventla. Perdona. Ella es professora al centre Santa Sport a Finlànda. Cert?
VENTLA: Sí!
JADE: I aquesta semana ella està passant uns dies amb nosaltres.
EDGAR: Encantat de conèixer.
VENTLA: Encantada.
EDGAR: Comencem amb les preguntes. Com estàs passant la teva estància?
VENTLA: Està essent molt agradable. Vaig arribar dimecres I ahir vaig estar per Sants. Avui he estat mirant la classe I he vist als alumnes treballar.
EDGAR: Què opines de Barcelona?
VENTLA: M’agrada molt -“riu”. Vaig vindre per vacances. M’agrada molt.
JADE: Quina penses que és la diferencia principal entre Barcelona i Rovaniemi?
VENTLA: A Rovaniemi tenim només 30.000 habitants. No és una gran ciutat.
EDGAR: Sí.
VENTLA: Ara està nevat, tot és blanc.
EDGAR: D’acord. Quina penses que està sent la experiència que están visquent els nostres companys a Santa Sport Center?
VENTLA: Mm.. Perdona, ho pots repetir?
EDGAR: Sí. Quina creus que està essent l’experiència dels nostres companys a Finlàndia?
VENTLA: Estic molt contenta de que tinguem aquest intercanvi perquè els estudiants aprenen molt sobre els estudiants d’un altre país. Crec que són actius i participatius.
EDGAR: D’acord. Recomanaries aquesta experiencia a altra gent?

VENTLA: Sí! -“riu”
EDGAR: D’acord. Gràcies pel teu temps. VENTLA: Gràcies.
Com podem veure, es tracta d’una experiència molt interessant ja que abasta temes com són les pràctiques professionals desde el punt de vista personal. A més, Ventla ens ha fet entendre que els alumnes senten el desig de participar en aquests intercanvis no només per millorar amb l’idioma, si no que és una experiència única de pasar-ho d’allò més bé.