Visita al MNAC projecte Erasmus+

Dimecres 1 de febrer, un grup d’alumnes de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat que participem en el projecte Erasmus+ vam anar al MNAC a fer una visita dinamitzada que rep el nom de “Art i compromís. Respostes a la Guerra Civil”.

Primer de tot, la noia que ens guiava ens va fer una petita introducció sobre el que anàvem a veure. Vam situar-nos a l’època de la guerra civil, i vam parlar una mica sobre com els artistes, des del seu punt de vista, confeccionaven les seves obres expressant el que sentien davant de les situacions que els tocava viure.

Vam veure obres molt distintes: unes que

ensenyaven com patien les classes més pobres a la guerra (com “Al front“, de Ramon Puyol) la gent que havia d’abandonar les seves cases (com “Evacuació”, de José Luis Bardasano) o les seves opinions en contra de les diferents idees polítiques (“Aixafem el feixisme”, de Pere Català Pic). Encara que a part de veure obres queixant-se de les injustícies de l’època o quadres donant importància a moments o coses no agradables, hi havia artistes, que mitjançant el seu ingeni i humor, van fer obres relacionades amb els diferents temes esmentats però d’una manera amena i divertida.

En general, em va semblar una sortida molt interessant i diferent, ja que va ser com un tipus de taller participatiu, on no només havíem d’escoltar a la guia, sinó que també havíem de contribuir al taller, donant els nostres punts de vista i les nostres opinions.

Marina Molina i Jasmin Polanco (4t A).