Presentació de l’Audiència Pública

Divendres 16 de desembre va tenir lloc a la sala d’actes del Fòrum la presentació de la XXII Audiència Pública als Nois i les Noies que organitza l’Ajuntament de Barcelona.L’Audiència Pública als Nois i les Noies de Barcelona és una forma de participació, a través de la qual l’alumnat fa propostes a l’Ajuntament de la ciutat. D’aquesta manera, la ciutat dóna veu als ciutadans més joves i els permet educar-se en la pràctica de la participació cívica.

Es tracta d’establir uns espais de diàleg i d’intercanvi d’idees que ajudin els joves a entendre l’avui i fer propostes per al demà. Aquesta activitat potencia la participació dels nois i les noies, i, alhora, els ajuda a conèixer els seus drets i deures com a ciutadans i ciutadanes de Barcelona.

El tema d’aquest curs és: “Barcelona, ciutat refugi”. Això fa que estigui directament connectada amb el projecte Erasmus+ sobre immigrants i refugiats que s’està duent a terme en el nostre centre.

Per aquesta raó es va convocar a l’alumnat de 1r de Batxillerat interessat, a participar en les tasques de preparació de l’Audiència Pública que tindrà lloc a l’Ajuntament de Barcelona a finals de curs, davant de tot el consistori.

Aquestes sessions es realitzen un cop al mes a partir del material pedagògic enviat per l’Ajuntament. En dues ocasions, l’alumnat de tots els centres participants es reunirà per tal de posar en comú les seves reflexions i propostes sobre el tema. Finalment es redactarà conjuntament un manifest que serà llegit en l’acte de l’Audiència Pública, al Saló de Cent de l’Ajuntament, presidit per l’alcaldessa.

Les fotos al Facebook de l’institut.