Carnestoltes 2021

Ni rues, ni escenaris, ni xocolatades! Aquest any el coronavirus intenta boicotejar una rere l’altra les nostres festes més tradicionals; però nosaltres, com que som més astuts, hem sabut esquivar-lo i hem pogut celebrar el carnestoltes de manera diferent a com veníem fent-ho darrerament.

Enguany hem hagut de prioritzar per sobre de qualsevol cosa la salut i, per tant, tota l’organització de la festa ha girat al voltant de la prevenció. És per això, doncs, que vam decidir que en comptes de disfressar-nos nosaltres, disfressaríem les aules! I, de seguida, vam posar fil a l’agulla!

Aquest projecte de guarniment de les aules s’ha dut a terme als grups de 1r i 2n d’ESO i ha estat liderat per les professores d’Educació visual i plàstica amb la col·laboració dels tutors i tutores de cada classe. Primerament, els alumnes triaven un motiu o tema sobre el qual voldrien decorar la seva aula i, a continuació, feien un llistat del material que necessitarien. A partir d’aquí, creativitat, complicitat i esforç han anat de la mà fins a convertir l’espai de la classe en un món diferent, d’ambient plenament carnavalesc: L’alumnat de 1r A va decidir convertir la seva classe en una jungla; 1r B, en canvi, en una discoteca i 1r C va escollir ambientar l’aula amb l’univers Disney. Pel que fa als grups de segon d’ESO, 2n A va triar una temàtica de ciència ficció-espacial; 2n B, per la seva banda, es va decantar per muntar un circ -literalment!- i l’alumnat de 2n C ens va portar tota la sofisticació de la terra del sol naixent ambientant la seva classe en Japó.

D’aquesta manera, vam poder fer una celebració diferent, treballada, reflexiva, plena de vida i de color, tot mantenint els grups-classe separats, cadascú a la seva aula, però amb la satisfacció de la feina ben feta, perquè tots els elements de decoració havien estat creat per nosaltres.

I, ara sí, no us perdeu el vídeo amb la recopilació de les millors fotos de la jornada!