Viatge a Buchenwald

Aquest curs tornem a participar en la visita del camp de concentració de Buchenwald, a prop de la ciutat de Weimar. Les nostres alumnes Paula Jiménez i Noelia Gutiérrez participen enguany i van acompanyades de la professora Mercè García. El grup el formen altres alumnes de diferents instituts de Santa Coloma i un professor més.

L’objectiu d’aquest projecte coordinat per l’Ajuntament de Santa Coloma i la Fundació del Memorial del Camp de Buchenwald és el coneixement de la memòria històrica i la prevenció del fascisme. Les nostres alumnes visiten els llocs més importants d’aquests camps, coneixent en el mateix terreny la realitat del nazisme i els camps de concentració.

La visita té una durada aproximada d’una setmana on visiten la ciutat d Weimar, lers instal·lacions del camp i participen en diversos tallers com la recerca de documentació en l’arxiu del camp o la investigació arqueològica.

El camp de concentració de Buchenwald està situat sobre el turó del Ettersberg, al nord de Weimar. Inaugurat el 16 de Juliol de 1937 amb els primers 300 presoners, va servir per allotjar opositors del règim: testimonis de Jehovà, homosexuals, gitanos així com presidiaris. El 1944 Buchenwald va passar a convertir-se en camp mixt amb l’arribada de dones.