Pantalles i Xarxes socials

El nostre alumnat ha nascut i creixerà dins d’un món tecnològic de ràpida evolució. Aquesta tecnologia els acompanya en el seu dia a dia tant a casa com a l’institut. A les aules l’alumnat té accés a internet i fa servir aplicacions informàtiques per desenvolupar algunes tasques lectives. També aprofitem el potencial dels dispositius mòbils per generar productes propis, entre d’altres usos acadèmics. Segons les últimes recerques la implicació de les famílies en l’educació té una influència positiva en el desenvolupament socioemocional i l’èxit acadèmic d’infants i adolescents. Per tant, així com amb la resta d’aprenentatges, els adults de la comunitat educativa (professorat i famílies) tenim l’encàrrec d’educar, també, en la relació i l’ús que els adolescents facin de les noves tecnologies. Això inclou, acompanyar-los en els primers passos quan accedeixen al seu primer dispositiu, establir pautes i horaris d’ús saludable, oferir aplicacions adequades a l’edat, fomentar actituds de civisme digital, treballar la confiança mútua i estar atents a qualsevol desajust que pugui provocar un malestar o dificultat posterior. 

Per això posem a l’abast de tota la comunitat educativa una web amb recursos relacionats amb les pantalles i les xarxes socials que s’anirà farcint a partir de les aportacions de tothom. En aquest recurs hi podreu trobar informació de divulgació i estudis sobre l’ús de les noves tecnologies en adolescents, eines per acompanyar-los en les diferents etapes i usos, decàlegs de bones pràctiques, consells i eines de control parental, entre d’altres. Si considereu que manca algun tema o voleu fer alguna aportació amb recursos que conegueu, podeu enviar les vostres propostes al correu electrònic de l’institut. 

No tot són perills per als menors a Internet: la xarxa també serveix per combatre desigualtats - El Diari de l'Educació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>