Mobilitat a Ochsenhausen, Alemanya

L’alumnat de quart de l’ESO de l’Institut Torrent dels Bruixes ha participat en una mobilitat amb l’Institut Gymnasium Ochenhausend’Alemanya. Han dut a terme activitats presencials del projecte de mobilitat sostenible que van iniciar a través de eTwinning i han tingut l’oportunitat de submergir-se en la cultura alemanya en conviure amb les famílies dels seus companys de projecte.

L’emocionant aventura va començar el dilluns amb un extens viatge fins a arribar a l’institut, on van ser rebuts amb un càlid acolliment per part de l’institut i les famílies amfitriones, gaudint d’un agradable menjar i begudes. Malgrat els nervis inicials sobre com serien les seves parelles i famílies, tots i totes es van sentir com a casa des de la primera nit.

El dimarts van explorar la ciutat i van assistir a les primeres classes en l’institut. El dimecres, es van presentar els diversos mitjans de transport i es van destacar les diferències entre Barcelona i Ochsenhausen. A la tarda, tots van gaudir d’una activitat lúdica conjunta en la pista de bitlles.

El dijous es van realitzar algunes visites en autocar tenint l’impressionant Castell de Neuschwansteincom com a destí principal (Disney es va inspirar en aquest castell per dibuixar el seu). Va ser una experiència espectacular.

El divendres van concloure el projecte presentant enfront dels seus companys la problemàtica del transport i el canvi climàtic, així com les seves propostes de solucions per a millorar la situació.

Durant el cap de setmana, els estudiants van participar en diverses activitats al costat de les famílies amfitriones, com a visites a la piscina i la neu, entre altres aventures. L’estada va culminar amb una visita a Stuttgart, on van realitzar les últimes compres  per a portar a casa per mantenir la memòria de la seva estada a Alemanya.

Tot l’alumnat espera ansiós poder viure una experiència similar en el futur, conscients de com aquesta ha contribuït al seu desenvolupament acadèmic i personal. Estan emocionats per la pròxima visita de l’alumnat de Ochsenhausen a Santa Coloma de Gramenet. Fins aviat!