LiquenCity: construir un mapa mediambiental de Santa Coloma

Sabies que com més líquens hi hagi al nostre barri més net és l’aire que respirem? Si tinguéssim un mapa amb la distribució dels líquens que creixen als troncs dels arbres de les ciutats Barcelona, ​​podríem equiparar-lo a un mapa dels nivells de contaminació que hi ha a cada districte. Aquest és l’objectiu del projecte LiquenCity, un projecte de ciència ciutadana que coordina el Nodo Español de Información en Biodiversidad (GBIF.ES), el CREAF, el Real Jardín Botánico (RJB-CSIC) de Madrid i l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), amb la col·laboració de l’Institut de Recerca de la Biodiversidad (IRBio-UB) i de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

L’Institut Torrent de les Bruixes ha estat seleccionat per formar part d’aquest Projecte. En ell participa l’alumnat de 4t i de 1r de batxillerat que cursa la matèria de Biologia. Aquest alumnat rep a l’institut una formació per part d’experts professors universitaris, perquè amb l’acompanyament del professorat del centre puguin fer un treball de camp. Les dades recollides serviran per construir el mapa mediambiental de Santa Coloma de Gramenet.