Estada d’observació Erasmus+ al Osnovna Skola Strahoninec a Croàcia

Les docents d’anglès Irene i Emma han passat una setmana al OS Strahoninec a Cakovec (Croàcia) fent una estada d’aprenentatge per observació per tal d’observar el funcionament del centre, bones pràctiques docents i conèixer de primera mà el sistema educatiu del país. Com a objectius concrets tenien examinar el procés de digitalització del centre d’acollida i estratègies d’ensenyament de llengües estrangeres donats els bons resultats de l’alumnat.

Durant l’estada, van observar classes de llengües estrangeres (anglès i alemany) així com d’altres assignatures (croata, matemàtiques). A més, van poder visitar algunes classes extraescolars (oferides pels mateixos docents) com el club de mitjans audiovisuals o el club eTwinning. El OS Strahoninec és un centre amb llarga trajectòria d’internacionalització i les docents van poder observar i aprendre multitud de recursos i estratègies relacionades amb aquest àmbit. En aquest sentit, vam poder assistir i participar a un taller de difusió que la coordinadora va organitzar a l’escola OS Ante Startevica Lepoglava, ja que volen iniciar la internacionalització del seu centre.

L’institut Torrent de les Bruixes col·labora de manera regular amb el OS Strahoninec des del curs passat amb diverses activitats (projecte virtual eTwinning amb alumnat curs 2021-2022, acollida de professorat en estades d’observació i ensenyament curs 2022-2023) i esperem seguir col·laborant en el futur donat les aliances creades.

Aquesta estada és una de les activitats programades del projecte Erasmus+ 2022-2023 de l’institut dintre del projecte d’Acreditació Erasmus pel període 2022-2027 que va ser concedida al centre.