Projecte Legiland

Marc pedagògic del projecte

Legiland és un plataforma digital que té com a objectiu promoure el gust per la lectura i la millora de la comprensió lectora entre l’alumnat de primària i secundària.

Per fer-ho possible, hem creat un entorn virtual atractiu inspirat en la metodologia de Nancie Atwell i dinàmiques de joc (gamificació). A Legiland, infants i joves descobreixen el plaer per la lectura i alhora és una eina eficaç perquè el professorat pugui tutoritzar i valorar la seva evolució lectora.

El mètode

Legiland s’inspira en les idees de Nancie Atwell, una professora nord-americana que va aconseguir que els seus alumnes llegissin 40 llibres l’any i va rebre el Global Teacher Prize el 2015 per la seva difusió de la lectura.

“La clave del éxito es que mis estudiantes escogen los libros que leen (…). Ellos eligen lo que leerán individualmente a partir de la selección de miles de libros, lo que hace que les encante y les motive leer. Y como están motivados, leen mucho, y como leen mucho, se convierten en muy buenos lectores.” (Nancie Atwell)

Un dels pilars fonamentals del seu mètode és el que anomena la lectura lliure: deixar que els infants i joves escullin les seves pròpies lectures. Que tinguin la llibertat de seleccionar allò que els agrada i que volen llegir és clau per motivar-los.

Per altra banda, la tecnologia i la gamificació són dos excel·lents aliats per apropar la lectura a l’alumnat i seduir-lo perquè s’enganxi a llegir.

A Legiland posem el nostre coneixement i experiència en lectura, tecnologia i gamificació al servei d’un objectiu: crear lectors/es de futur.

Què volem fer?

Crear lectors/es de futur és una tasca que comença a la infància, però és a l’adolescència quan hem de tenir una major intervenció, ja que és el moment en què es produeix una major desconnexió amb la lectura.

Per poder transmetre l’interès i la passió per la lectura a infants i joves és important crear un marc contextual on l’alumne/a es reconegui com a lector/a i estigui acompanyat/da pels diferents agents que intervenen en l’experiència lectora de l’infant o el jove.