Avaluació

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ A L’ESO

L’avaluació tindrà en compte tots els aspectes comentats en aquest apartat, englobant-los en tres grans grups: àmbit teòric (proves escrites), àmbit pràctic (treball a classe i a casa) i àmbit actitudinal o actitud. D’acord amb aquest plantejament, els criteris de qualificació que s’aplicaran en la matèria seran els següents:

• Àmbit teòric al que correspon un percentatge la la qualificació final de la unitat del 40%. Es basarà en les proves escrites.

• Àmbit pràctic amb un percentatge del 40%, treballs, exercicis i taller.

• Actitud amb el 20% restant: participació, observació diària, actitud positiva, treball en grup, interès, receptivitat, etc.

Barems  aprovats pel departament amb caràcter general el 29 de Juny de 2010.

Actitud Procediments Coneixements
Nouvinguts 25 % 45 % 30 %
NEE 25 % 45 % 30 %
Nivell baix 25 % 45 % 30 %
1º ESO 20 % 40 % 40 %
2º ESO 20 % 40 % 40 %
3º ESO 20 % 40 % 40 %
4º ESO 20 % 40 % 40 %
Informàtica 20 % 60 % 20 %

Cada unitat didàctica serà avaluada i qualificada (tenint en compte els criteris de qualificació anteriors), i la qualificació final serà la mitjana de les unitats didàctiques impartides, i per a superar la matèria, hauran d’obtenir una qualificació mínima de 5, sent necessari superar cadascun dels apartats exposats anteriorment per separat. La qualificació es realitzarà numèricament, com està establert per a l’ESO, valorant de 0 a 10, sense incloure decimals.

Aquests criteris es comentaran a l’alumnat al principi de curs perquè d’aquesta forma siga conscient dels aspectes que s’avaluaran així com del seu “pes” en la qualificació final.

Continguts mínims

A nivell global, es valorarà la correcció en la presentació dels dossiers, exercicis i treballs, ús correcte de materials, substàncies i instruments bàsics a l’aula taller, respecte per les normes de seguretat, respecte al professor i entre companys, especialment amb els alumnes estrangers.

A nivell específic per a cada unitat, seran els que asseguren que l’alumne haja aconseguit els objectius del curs i haja adquirit les competències bàsiques.

Forma d’avaluar als alumnes nouvinguts a l’ESO

Els alumnes nouvinguts amb greus problemes de comprensió, tant acadèmica com lingüística se li aplicaran els criteris de qualificació següents:

1.- Es realitzarà un pla individualitzat per a cada alumne nouvingut, en el qual es detallaran els objectius, continguts i criteris d’avaluació de cada unitat didàctica

• Àmbit teòric amb un “pes” en la qualificació final del 30%. Es basarà en les proves escrites.
  • Àmbit pràctic següent manera: 45% la realització del dossier d’activitats de cada unitat i de les pràctiques i el resum de cada unitat.
  • Actitud amb un pes del 25%.

2.- Es prepararan activitats i se li donaran les activitats esmentades per tal de que pugui treballar d’acord a les seves possibilitats reals d’aprenentatge. Quan per la raó que sigui això no sigui possible es valorarà especialment l’esforç de superació i l’actitud davant la feina, així com la millora de les seves habilitats, per minses que siguin.

3.- Per acabar dir que en cas de que se li aprovi la matèria a un nouvingut amb dificultats especials, es farà constar a les seves notes un asterisc per tal de constatar que es un aprovat amb adaptació especial.