L’avaluació tindrà en compte tots els aspectes comentats en aquest apartat, englobant-los en tres grans grups: àmbit teòric (proves escrites), àmbit pràctic (treball a classe i a casa) i àmbit actitudinal o actitud. D’acord amb aquest plantejament, els criteris de qualificació que s’aplicaran en la matèria seran els següents:
-
Àmbit teòric al que correspon un percentatge la la qualificació final de la unitat del 40%. Es basarà en les proves escrites.
-
Àmbit pràctic amb un percentatge del 40%, treballs, exercicis i taller.
-
Actitud amb el 20% restant: participació, observació diària, actitud positiva, treball en grup, interès, receptivitat, etc.
Barems aprovats pel departament amb caràcter general el 29 de Juny de 2010.
Actitud | Procediments | Coneixements | |
Nouvinguts | 25 % | 45 % | 30 % |
NEE | 25 % | 45 % | 30 % |
Nivell baix | 25 % | 45 % | 30 % |
1º ESO | 20 % | 40 % | 40 % |
2º ESO | 20 % | 40 % | 40 % |
3º ESO | 20 % | 40 % | 40 % |
4º ESO | 20 % | 40 % | 40 % |
Informàtica | 20 % | 60 % | 20 % |
Cada unitat didàctica serà avaluada i qualificada (tenint en compte els criteris de qualificació anteriors), i la qualificació final serà la mitjana de les unitats didàctiques impartides, i per a superar la matèria, hauran d’obtenir una qualificació mínima de 5, sent necessari superar cadascun dels apartats exposats anteriorment per separat. La qualificació es realitzarà numèricament, com està establert per a l’ESO, valorant de 0 a 10, sense incloure decimals.
Aquests criteris es comentaran a l’alumnat al principi de curs perquè d’aquesta forma siga conscient dels aspectes que s’avaluaran així com del seu “pes” en la qualificació final.
Continguts mínims
A nivell global, es valorarà la correcció en la presentació dels dossiers, exercicis i treballs, ús correcte de materials, substàncies i instruments bàsics a l’aula taller, respecte per les normes de seguretat, respecte al professor i entre companys, especialment amb els alumnes estrangers.
A nivell específic per a cada unitat, seran els que asseguren que l’alumne haja aconseguit els objectius del curs i haja adquirit les competències bàsiques.
Forma d’avaluar als alumnes nouvinguts a l’ESO
Els alumnes nouvinguts amb greus problemes de comprensió, tant acadèmica com lingüística se li aplicaran els criteris de qualificació següents:
1.- Es realitzarà un pla individualitzat per a cada alumne nouvingut, en el qual es detallaran els objectius, continguts i criteris d’avaluació de cada unitat didàctica
- Àmbit teòric amb un “pes” en la qualificació final del 30%. Es basarà en les proves escrites.
- Àmbit pràctic següent manera: 45% la realització del dossier d’activitats de cada unitat i de les pràctiques i el resum de cada unitat.
- Actitud amb un pes del 25%.
2.- Es prepararan activitats i se li donaran les activitats esmentades per tal de que pugui treballar d’acord a les seves possibilitats reals d’aprenentatge. Quan per la raó que sigui això no sigui possible es valorarà especialment l’esforç de superació i l’actitud davant la feina, així com la millora de les seves habilitats, per minses que siguin.
3.- Per acabar dir que en cas de que se li aprovi la matèria a un nouvingut amb dificultats especials, es farà constar a les seves notes un asterisc per tal de constatar que es un aprovat amb adaptació especial.