SERVEI COMUNITARI

El Servei Comunitari, tal i com s’estableix en el currículum de l’educació secundària, és una acció educativa, és una acció educativa que, de forma obligatòria, ha de realitzar tot l’alumnat a 3r o 4t d’ESO. És una acció educativa orientada a desenvolupar la competència social i ciutadana, en que l’alumne, amb la finalitat de millorar el seu entorn, realitza un servei a la comunitat, aplicant el seus coneixements, capacitats i habilitats alhora que aprèn l’exercici actiu de la ciutadania.

Es tracta d’una tasca multidimensional amb la qual es pretén que els joves aconsegueixin donar el millor de sí mateixos, desenvolupin al màxim el seu potencial i s’incorporin de manera activa a la societat.

PRINCIPIS

Els principis que regeixen el servei comunitari són:

1. Educació en valors. Una acció educativa basada en l’experiència, la vivència i la construcció d’hàbits i valors.
  2. Participació activa i democràtica. La participació activa de l’alumnat en una servei que es duu a terme en benefici de la comunitat.
  3. Resposta a les necessitats socials emergents. L’acció de necessitats real i sentides per la comunitat.
  4. Treball en xarxa i coresponsabilització. El treball en xarxa dels diferents agents educatius d’un territori a partir d’uns objectius compartits.
  5. Millora constant. Indicadors que permetin fer un seguiment i elaborar propostes de millora.

ÀMBITS PER DESENVOLUPAR PROJECTES DE SERVEI COMUNITARI

1. Acompanyament i suport a l’escolarització.
  2. Suport a les necessitats bàsiques.
  3. Intercanvi generacional.
  4. Medi ambient.
  5. Participació ciutadana.
  6. Patrimoni cultural.
  7. Projectes de solidaritat i cooperació.
  8. Preservació i manteniment del medi urbà.
  9. Lleure.

A continuació, podeu veure totes les activitats de Servei Comunitari que hem realitzat al nostre centre.

SERVEI COMUNITARI SERT