Batxibac

QUÈ ÉS EL BATXIBAC?

El Batxibac et permet obtenir a la vegada el títol de Batxillerat espanyol i el diplôme du Baccalauréat francès complint amb els requisits que tots dos països van acordar el 10 de gener de 2008. Aquest programa de doble titulació et permet aconseguir simultàniament els dos títols nacionals en acabar aquesta formació postobligatoria. Per accedir-hi, hauràs d’acreditar un nivell de coneixement de la llengua francesa equivalent al B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües.

Per obtenir la doble titulació, si estàs cursant el segon curs de Batxillerat, hauràs de realitzar una prova externa que consisteix en un exercici oral i un d’escrit de l’assignatura de Llengua i Literatura Franceses, i un exercici escrit sobre la Història d’Espanya i França.

La superació de la prova externa dona dret a la doble titulació: títol de Batxillerat i Diplôme du Baccalauréat.

D’altra banda, és important que coneguis el procediment d’accés a la universitat. Si tens la doble titulació (Batxillerat espanyol i Baccalauréat francès) tindràs dues notes per accedir a la universitat i podràs utilitzar aquella que et convingui més a tu en qualsevol dels dos països. A més, la nota de la part específica de la selectivitat, voluntària, podràs sumar-la a qualsevol de les dues notes obtingudes. Obtenint la doble titulació podràs accedir a les universitats d’ambdós països.

Font d’informació https://www.educaweb.cat/continguts/educatius/

EN QUÈ CONSISTEIX?

El Batxibac consisteix en un currículum mixt que possibilita l’alumnat que el cursa obtenir, a tots els efectes, la doble titulació de batxillerat català i baccalauréat francès. El currículum mixt està integrat pels continguts propis del batxillerat i pels continguts essencials per al coneixement de la llengua i la literatura francesa, a més de la realitat històrica, social, cultural i política de França.
El desenvolupament del Batxibac és conseqüència dels acords presos pels governs d’Espanya i França en matèria educativa.

TITULACIÓ

Per obtenir la doble titulació els alumnes hauran de:

Podeu consultar totes les notícies sobre el Batxibac al nostre centre a continuació:

BATXIBAC AL SERT

Dins del marc del nostre Projecte Educatiu de Centre i del Projecte de Direcció, una de les línies estratègiques del nostre institut és el potenciar tant com puguem l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera com a element important per a la formació integral i de futur de l’alumnat.

Aquesta línia estratègica l’anem desenvolupant, any rere any, en les successives Programacions Generals Anuals, i és en aquest sentit que estem oferint a tota l’ESO una optativa de Francès  i estem participant en diversos programes per a recolzar l’aprenentatge d’aquesta llengua  (REVA, Erasmus, aprenentatge actiu d’idiomes, etc.).

També cal tenir present que, en els nostre municipi i rodalies, un dels motors fonamentals de desenvolupament econòmic és el turisme i en aquest sentit el domini de quantes més llengües sigui possible és molt important.

És per tot això que considerem important aprofitar l’oportunitat que se’ns planteja des del Departament d’Ensenyament de poder oferir al nostre alumnat la doble titulació Batxiller- Baccalauréat.

Al següent enllaç podeu veure totes les publicacions sobre el Batxibac al nostre centre:

NOTÍCIES BATXIBAC

També podeu escoltar una entrevista molt interessant i informativa sobre el Batxibac: