Biblioteca Humana a La Serreta

Biblioteca Humana a Rubí

Imatge: Ajuntament de Rubí

L’Ateneu de Rubí ha acollit l’acte final de la iniciativa Biblioteca Humana, que per 4t any consecutiu ha impulsat el consistori als centres educatius per a l’educació en els Drets Humans, en col·laboració amb la Fundació UniPau i amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La Biblioteca Humana és una activitat que té la finalitat de desfer prejudicis i promoure la pau i la diversitat a través del relat vivencial de les persones llibre: persones anònimes de diferents cultures i religions que per alguna raó pateixen discriminació social o l’assignació d’estereotips i prejudicis.  Les persones llibre comparteixen les seves històries de vida i experiències amb els nois i noies participants.

D’aquesta manera, la biblioteca ajuda a entendre la diversitat social proporcionant un marc de converses reals sobre temes socials importants, que porten cap a la comprensió i la cohesió en les comunitats on es duen a terme.

Pretén així, que els seus destinataris trenquin amb la imatge estereotipada que tenen de certs col·lectius i prenguin consciència de la seva pròpia identitat, per a reivindicar la diversitat social i contribuir a una gestió positiva dels conflictes.

Enguany, han participat en el projecte alumnes de 4t d’ESO de l’INS La Serreta de Rubí. Després de realitzar diverses sessions de preparació, a l’acte de cloenda els alumnes han escoltat a les persones llibre i han pogut dialogar amb elles.

L’activitat de la Biblioteca Humana es concep com un Aprenentatge i Servei on els nois i noies desenvolupen actituds i valors en defensa d’un món més just i equitatiu,  els centres educatius i les entitats treballen en xarxa i estableixen noves aliances i la comunitat educativa, l’entorn i les persones participants s’enriqueixen a través de pràctiques transformadores.

[+] Ajuntament de Rubí
[+] Fundació UniPau

Notícia originalmente publicada a diba.cat.