Certificats de nivell de català

Requisits:

• Haver estat escolaritzat a Catalunya tota l’educació primària o EGB.
  • No haver tingut una exempció de llengua catalana.
  • Haver iniciat l’escolarització primària a partir del curs 1978-1979 (inclòs). Els nascuts al 1972 compleixen aquest requisit.
  • Si has nascut abans del 1972, has de dirigir-te al Departament d’Educació, al 93 639 05 90, a Negociat d’alumnat.

Com sol·licitar-lo:

Presencialment o a secretaria@inssantramon.cat

Què cal portar o enviar?

• Sol·licitud: sol·licitud de reconeixement
  • Original i fotocòpia del DNI o, en el cas de sol·licitud per correu electrònic, escaneig o foto del DNI.
  • Documentació segons quadre adjunt, depenent dels teus estudis:
NIVELL B: Estudis realitzats Requisits d’obtenció Documents que cal presentar
EGB  Haver cursat la totalitat de l’EGB i  la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979. Original i fotocòpia de les pàgines de la “Certificació d’anys d’escolaritat” del llibre d’escolaritat de l’EGB o certificat acreditatiu*
FP1 – Tècnic auxiliar Haver cursat la totalitat de l’EGB i FP1 i  la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979. Original i fotocòpia de les notes finals  on surti la matèria de llengua catalana, de tots els cursos de FP1 o certificat acreditatiu*
ESO Haver cursat i aprovat la totalitat de l’ ESO a Catalunya i/o, com a mínim, quatre cursos de l’educació primària a centres de l’Aragó. Original i fotocòpia de les pàgines de la “Certificació d’anys d’escolaritat” del llibre d’escolaritat de Primària i Secundària. En el cas d’haver fet la secundària al nostre centre, només llibre d’escolaritat de primària. Si has estudiat la primària o secundària a partir del curs 2007-2008, no tens llibre d’escolaritat i caldrà presentar l’historial acadèmic en substitució d’aquest.
NIVELL C: Estudis realitzats Requisits d’obtenció Documents que cal presentar
ESO Haver cursat la matèria de llengua catalana en almenys 3 cursos qualsevols de Primària i tota l’ESO.

A partir del curs 2007-2008 cal haver aprovat l’assignatura de llengua catalana en tots els cursos.

Original i fotocòpia de les pàgines de la “Certificació d’anys d’escolaritat” del llibre d’escolaritat de Primària i Secundària; o de l’historial acadèmic a partir del curs 2007-2008.

Si és a partir del curs 2007-2008, cal acreditar haver aprovat la matèria de llengua catalana amb l’historial acadèmic o certificat.

En el cas de que no es disposin d’aquests llibres, certificat acreditatiu*

ESO d’ADULTS Haver cursat almenys 8 cursos entre primària i secundària a Catalunya, i aprovada la matèria de llengua catalana en els cursos realitzats a les aules de formació d’adults. Certificat expedit per una escola d’adults on indiqui els cursos i matèria de llengua catalana aprovada; llibre d’escolaritat de primària i secundària (pàgina “Certificació d’anys d’escolaritat”) o historial acadèmic (a partir del curs 2007-2008).
BATXILLERAT S’ha d’haver cursat i aprovat la matèria de llengua catalana en 3 cursos qualsevols de Primària i 5 qualsevols entre ESO i BATX. Original i fotocòpia de les pàgines del llibre d’escolaritat de Primària, Secundària i Batxillerat que demostrin aquests cursos mínims i la matèria aprovada; o certificat acreditatiu* o  historial acadèmic on constin aquests mínims de cursos aprovats (a partir del curs 2007-2008).
BUP S’ha d’haver cursat i aprovat tota l’EGB i el BUP a Catalunya. Pàgines del llibre d’escolaritat d’EGB i BUP, on indiqui el curs i la matèria de llengua catalana aprovada en tots els cursos; o certificat expedit pels centres d’EGB i BUP.
FP2 S’ha d’haver cursat i aprovat la matèria de llengua catalana en tota l’EGB, FP1 i FP2, a Catalunya. Original i fotocòpia de les pàgines de la “Certificació d’anys d’escolaritat” del llibre d’escolaritat d’EGB i certificat FP1 i FP2 de l’institut on s’hagi cursat, indicant els cursos i l’aprovació de la matèria de llengua catalana.

*certificat acreditatiu: en cas de no tenir el llibre d’escolaritat, heu d’anar a l’escola o institut on vau estudiar la primària/secundària/batxillerat/FPI/FP2/BUP, per demanar un certificat que indiqui els anys i els cursos d’escolaritat i la frase “l’alumne ha cursat i aprovat la matèria de llengua catalana”.

Validesa:

El certificats de català de la Direcció General de Política Lingüística són títols oficials amb reconeixement internacional i validesa indefinida.