Durant les jornades tècniques el grup de 1r d’Animació Sociocultural i turística ha visitat el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya ubicat a Terrassa.
Aquest està dintre d’una antiga fàbrica tèxtil. El museu presenta l’evolució dels avenços científics i tècnics, fent atenció especial a la seva aplicació industrial i la seva incidència social.
Hem gaudit encara més, ja que la visita ha estat teatralitzada per dos actors molt preparats, que ha convertit en un veritable passeig per una fàbrica de començament del segle XX, a través dels espais de l’antiga fàbrica tèxtil del Vapor Aymerich, Amat i Jover, actual seu del MNACTEC.
Hem pogut descobrir, d’una manera divertida i a través de personatges que formaven part de l’entorn industrial, com funcionava una fàbrica tèxtil en aquella època i el procés de producció de la llana, a més d’aspectes socials de l’època com les relacions més que laborals, d’esclavitud laboral, jornades de 12 hores, sense descansos i de dilluns a dissabte amb salaris minsos i molt diferenciats entre homes i dones, i amb nens i nenes explotats.








Segueix-nos!