Marshmallow Challenge a 2n d’ESO

El repte del núvol de sucre o #MarshmallowChallenge és una activitat introductòria per fer amb grups reduïts. No només es posa a prova les competències de disseny i construcció dels participants sinó que també es poden observar comportaments i dinàmiques de grup.

El #MarshmallowChallenge consisteix a crear l’estructura més alta possible amb el material que se’ls proporciona. Només hi ha dues condicions: 1. S’ha d’aguantar sola i 2. En el punt més alt hi ha d’haver (com a mínim) una quarta part de núvol de sucre. A segon d’ESO (grups B, C i D) es va fer aquesta activitat a les primeres sessions de tecnologia per conèixer l’alumnat.

Es va proposar formar grups de 4 o 5 alumnes (agrupació lliure) i a cada equip se’ls dotava del següent material: 1 m de cinta adhesiva, 1 m de cordill, 20 espaguetis i 2 núvols de sucre. Tenien 15 minuts per aconseguir el repte.

A continuació podeu veure un recull d’imatges amb exemples del procediment i dels resultats:

Després de fer l’activitat es dedica una estona a la posada en comú d’idees, observacions i dificultats de l’alumnat. Es valora per què algunes estructures no s’aguanten o quines tenen més estabilitat, comenten els problemes que han tingut i com els han gestionat a nivell d’equip, es comparen les construccions amb edificis o estructures reals…

El curs passat un equip va aconseguir fer una torre de 74 cm. Aquest és el rècord de l’institut.

Aquest any el rècord ha estat de 70 cm, aquí podeu veure l’equip guanyador i la seva estructura: Adler, Yolanda, Laia i Hugo (2n d’ESO C).

Segur que si ho tornessin a repetir després de compartir coneixements i parlar de les estructures els sortiria molt millor!

Pot ser una activitat divertida per fer en família… Us atreviu a provar-ho a casa? 😉