Filtre antiguitat mode on !!!

Amb els alumnes de 3r d’ESO de Cultura clàssica hem estat tractant el teatre grecoromà, més concretament la comèdia romana. Després d’haver visualitzat un exemple de comèdia, els alumnes van elaborar el seu propi esquetx teatral, intentant simular la trama, els personatges i l’humor dels nostres estimats romans.

Posteriorment, vam confeccionar unes màscares teatrals, que eren un dels elements més importants de la caracterització dels actors. A l’època grecoromana, els actors només podien ser homes i de classe social baixa o esclaus perquè no tenien molt bona reputació. Així doncs, per poder diferenciar els personatges, portaven unes màscares que ajudaven a identificar si el personatge era home o dona: màscara marronosa per representar personatges masculins i màscara blanquinosa per representar els femenins. Finalment, vam representar dos dels esquetxos elaborats pels alumnes tot mimetitzant-nos en la vestimenta i l’escenografia romana.